FAQ

Levering

Bestiller du inden kl. 12 på hverdage, sender vi samme dag. 

Din pakke bliver sendt med GLS, som efter normale omstændigheder lover dag-til-dag levering. Hjemmelevering sker kun på hverdage og levering til pakkeshops sker mandag – lørdag. Der levereres ikke pakker om søndagen. Du skal dog være opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstid i særligt travle perioder, f.eks. i forbindelse med helligdage eller op til jul.

Hos gaestus får du fri fragt ved køb over 599 DKK.

Ved køb under 599 DKK betaler du selv fragten. Leveringsomkostningerne varierer fra 45-49 DKK, alt afhængig af om du vælger hjemmelevering, levering til pakkeshop eller levering til erhvervsadresse.

Så snart vi har modtaget din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din mail, hvori der fremgår et trackingnummer. Trackingnummeret bruges til at spore din pakke, fra den forlader vores lager, og til den er fremme hos modtageren.

Det er alene op til dig, om modtageren skal informeres på forhånd, eller om pakken skal komme som en overraskelse. Men i den forbindelse er der nogle særlige forhold, du skal være opmærksom på.

Ved betaling skal du indtaste et telefonnummer. Det kan være enten dit eget eller gavemodtagerens telefonnummer. Til det indtastede nummer sendes en SMS, når pakken er leveret på adressen eller klar til afhentning i pakkeshop. Skriver du gavemodtagerens telefonnummer på, får vedkommende direkte besked om, at der er kommet en pakke fra gaestus, og vedkommende skal selv afhente pakken. Skriver du dit eget telefonnummer, skal du selv sørge for afhentning eller for at informere gavemodtageren om, at pakken er leveret, når SMS’en tikker ind på dit telefon.

Vi kan ikke love, at din gave når frem på en specifik dato, da det er GLS, der står for leveringen. I stedet anbefaler vi, at du bestiller i god tid forud for anledningen, og så kan vi tilføje et klistermærke uden på pakken med teksten “Må først åbnes d.”. Du kan tilvælge klistermærket i webshoppen, når du vælger gaveindpakning. Det er gratis. 

Ja, det kan du sagtens! Gaverne bestilles og betales enkeltvis af flere omgange, så vi kan adskille indhold, indpakning og lykønskningskort fra hinanden i de enkelte gaver.

Når du vælger fragt skal du vælge levering (hjemmelevering, til pakkeshop eller til erhvervsadresse) ved den første ordre. Ved de øvrige ordrer vælger du lokal afhentning (gratis). På den måde betaler du kun én fragtomkostning. Herefter sender du en mail til [email protected], hvori du oplyser de ordrenumre, der er tale om. Ordrenummeret fremgår af ordrebekræftelsen, som er sendt til din mail, og vi skal bruge ét ordrenummer for hver gave. Så sørger vi ellers for, at gaverne pakkes i samme forsendelseskasse og sendes afsted samlet.

Måske sidder du med tanker om, hvordan din flotte gave mon ser ud efter en potentiel hård rejse med fragtbilen? Det skal du ikke være bekymret for. Uanset om du vælger indpakning i gavepapir, gaveæske eller cellofan, sørger vi for, at din pakke bliver fragtet forsvarligt i en sikret forsendelseskasse, så alt når frem i fineste stand.

Skulle der mod forventning være sket skade på produkterne, mens de var undervejs til modtageren, skal du skynde dig at sende os en mail på [email protected]. Her vil vi bede dig forklare problemet og vedhæfte billeder af skaderne. Så sørger vi for at behandle din reklamation hurtigst muligt. 

Hvis du er i nærheden af Skødstrup i det nordlige Aarhus og gerne vil spare fragtomkostningerne, kan du sagtens hente din gave på vores lager. Du skal bare lave en aftale med os først. Det gør du ved at sende os en mail på [email protected]

Det kan du godt! Vores webshop understøtter på nuværende tidspunkt levering i Danmark, Sverige, Belgien og Tyskland, men send os en mail på [email protected] forud for din bestilling, og så kan vi undersøge fragtpriser til dig.

Gaveindpakning og lykønskningskort

Ja, du kan. Vi tilbyder tre slags gaveindpakning, så du kan finde den, som passer bedst til din anledning. Vælg mellem gaveæske med eller uden gavepapir omkring eller en gavekurv i cellofan. Til alle gaveindpakninger hører også matchende gavebånd. 

Ingenting. Hos gaestus pakker vi din gave smukt ind helt kvit og frit. 

Ja! Når du bestiller din gave hos gaestus, kan du vælge mellem mange fine lykønskningskort, der passer til forskellige anledninger. Kortet koster 20 DKK. Du kan skrive en personlig hilsen til gavemodtageren i boksen ved udcheckning og derefter vælge, om teksten skal printes eller håndskrives på kortet. 

Hvis gaven sendes hjem til dig selv, kan du tilføje et kort og så bare lade tekstboksen stå tom. Så kan du selv skrive en kærlig hilsen i kortet ved modtagelse.

Gavens indhold

Ja, naturligvis. Vi har gjort det nemt for dig at skræddersy din egen personlige gaveæske, som indeholder lige de produkter, du mener skaber allerstørst glæde hos modtageren. Gå til siden ‘sammensæt selv’ og vælg din favoritter blandt alle produkter i webshoppen. 

Ja, det er det. Du lægger blot den givne sammensætning i kurven og går til kassen. Her ses alle gavens produkter individuelt, og du har mulighed for at fjerne eller tilføje ekstra af gavens indhold.

Hvis du vil tilføje et produkt, som ikke allerede indgår i sammensætningen, går du til ‘sammensæt selv’ i topmenuen, finder produktet og trykker ‘tilføj til kurv’. Herefter er produktet tilføjet til sammensætningen.

Selvfølgelig kan du det! Vi er altid glade for at hjælpe jer med inspiration til den helt rigtige gave. Send os en mail på [email protected], hvori du beskriver, hvem gaven er til, anledning og budget. Så vender vi tilbage med et eller flere gode gaveforslag. Du kan også selv gå på inspirationsjagt i vores færdige gavesammensætninger her.

Returnering og reklamation

Ja, det kan du. Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en gave, skal du sende en mail til [email protected], hvori du skriver, hvilke produkter du ønsker at returnere eller ombytte. Vi gør opmærksom på, at du selv betaler returomkostningerne, og at det er dit ansvar, at produkterne er pakket forsvarligt under returneringen. Hvis pengene skal retur, overføres de til det betalingskort, som blev anvendt ved bestilling.

Alle returvarer skal sendes direkte til vores adresse: 

gaestus
Ved Skoven 16 C
8541 Skødstrup

OBS: Enkelte varetyper kan ikke returneres, da de ikke indgår i fortrydelsesretten. I vores returpolitik kan du læse mere om returnering, og hvilke varetyper, der ikke er omfattet af fortrydelsesretten.

Vi sørger altid for at pakke alle gaver omhyggeligt og forsvarligt, så vi undgår skader under transport. Skulle der mod forventning være sket skade på produkterne, mens de var undervejs til modtageren, skal vi bede dig oprette en reklamation ved at sende os en mail på [email protected]. Her beder vi dig forklare problemet og vedhæfte billeder af skaderne. Så sørger vi for at behandle din reklamation hurtigst muligt.

Du kan læse mere om reklamationsret her.

Diverse

Du skal som minimum købe for 200 DKK. Til gengæld får du gratis indpakning med i prisen.

Ja, det kan du. Se vores udvalg af flotte gaveæsker, der passer til erhverv her.

Vi hjælper også meget gerne med at finde frem til den helt rette firmagave. Send os en mail på [email protected], hvori du skriver hvem gaven er til, anledning og budget. Så vender vi tilbage med et eller flere gode gaveforslag.

Du kan også læse meget mere om firmagaver fra gaestus her.

Selvfølgelig kan du det! Hvis du gerne vil forkæle dig selv med en gave (og det kan vi jo alle have lyst til en gang imellem), skriver du bare din egen adresse under leveringsadresse.

Og hvis du bare har lyst til at købe et produkt hjem til dig selv, men ikke ønsker indpakning eller kort, så vælger du blot ‘ingen indpakning’ og ‘ingen lykønskningskort’, når du bestiller i webshoppen. Så sender vi produkterne til dig i en helt almindelig forsendelseskasse.

Der er selvfølgelig ingen synlige priser på gavens produkter. Det ville være dårlig gave-etikette. Produkternes priser fremgår kun af den ordrebekræftelse, som er sendt til din mail.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?